Powrót do szkoły

Powrót do szkoły to czas zmian i wyzwań. Mogą one budzić wiele emocji i napięć. Poniżej grafiki zawierające kilka prostych sugestii, jak ze spokojem wejść w ten nowy etap roku szkolnego. Bądźmy dla siebie wyrozumiali!

Rodziców prof. Ewa Adamus zaprasza do zakładki Psychologa i Pedagoga szkolnego, gdzie znajdą Państwo link do e-booka dotyczącego wypalenia rodzicielskiego i strategii radzenia sobie w tym trudnym stanie. Zapraszamy !

Profilaktyka cukrzycy w II LO


Cukrzyca to jeden z największych problemów zdrowotnych w Polsce. Lawinowo rośnie liczba chorych – tak na świecie, jak i w Polsce. Uczniowie II LO mieli okazję wziąć udział w prelekcjach dotyczących problemu cukrzycy, jej profilkatyki i sposóbów leczenia. Zajęcia zostały przeprowadzone w 23 klasach. Organizatorem było Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA – Poland Oddział Kraków, działające przy Uniwersytecie Jagiellońskim i zrzeszające studentów wszystkich kierunków lekarskich w Polsce.

Studenci kierunku lekarskiego w atrakcyjny i ciekawy sposób przedstawili najważniejsze zagadnienia dotyczące występowania choroby, jej profilaktyki, przebiegu oraz sposobów leczenia.

Koordynacja: pedagog Magdalena Czaderska

Sukcesy uczniów w XXXIV Olimpiadzie Wiedzy Ekonomicznej

Z ogromną radością informujemy o sukcesach naszych uczniów w XXXIV Olimpiadzie Wiedzy Ekonomicznej.

Dawid Krzykawski z klasy 2d został laureatem 3. miejsca.

Franciszek Hodor z klasy 3a uzyskał tytuł finalisty. Frankowi zabrakło tylko 2 punktów do tytułu laureata.

Dawid będzie reprezentował nasz kraj w Międzynarodowej Olimpiadzie Ekonomicznej.

Serdecznie gratulujemy!

Pytania z etapu finałowego i pozostałe szczegóły dostępne tutaj

Wyniki III edycji Ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego „Wiosna, ach to ty”

Miło nam poinformować, że prace fotograficzne uczennic z naszego liceum zostały nagrodzone w III edycji Ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego Wiosna, ach to ty organizowanego przez Centrum Kultury Podgórza w Krakowie.
II miejsce – Emilia Pasich, klasa 2P.
III miejsce – Aleksandra Szot, klasa 2N.

Wystawa online dostępna będzie na fb Centrum Kultury Podgórza. Opieka.prof. Anna Czepiec-Mączka. Serdecznie gratulujemy!

Matura 2021

Już po raz drugi w związku z pandemią koronawirusa egzaminy maturalne odbywają są w reżimie sanitarnym.


W tym roku szkolnym maturzyści mają obowiązek przystąpienia do trzech obowiązkowych egzaminów pisemnych: z języka polskiego, z matematyki i z języka obcego na poziomie podstawowym.

Nie muszą natomiast przystępować obowiązkowo do jednego pisemnego egzaminu na poziomie rozszerzonym, czyli do egzaminu z tzw. przedmiotu dodatkowego lub do wyboru.  Chętni uczniowie będą mogą napisać sprawdziany z maksymalnie sześciu takich przedmiotów.

Tegoroczni absolwenci nie muszą przystępować również do dwóch – obowiązkowych w poprzednich latach – egzaminów ustnych: z języka polskiego i z języka obcego.

Aby zdać maturę, abiturient musi uzyskać minimum 30 proc. punktów z egzaminów obowiązkowych. W przypadku przedmiotu do wyboru nie ma progu zaliczeniowego, wynik z egzaminu służy tylko przy rekrutacji na studia.

Wszystkim Maturzystom życzymy powodzenia!

230. rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja

Z okazji przypadających na miesiąc maj ważnych wydarzeń, klasy 2f i 2R przygotowały interaktywny plakat. Zachęcamy do obejrzenia!

Wykonanie: Igor Jangrot, śpiew: Martyna Sala, poezja i muzyka: Magdalena Pajdzik.

Opieka: prof. Urszula Batorska oraz prof. Eliza Wojtasik

Koło Kulturalne II LO – spotkanie z aktorem panem Tomaszem Schimscheinerem


W środę 21 kwietnia br. odbyło się spotkanie online z panem Tomaszem Schimscheinerem, zorganizowane przez prof. Annę Czepiec-Mączkę wraz z Kołem Kulturalnym. Nasz gość to znany aktor teatralny i filmowy, artysta przez lata związany z krakowskimi teatrami Bagatela, im. J. Słowackiego, Ludowym i Teatrem STU. Obecnie gra główną rolę w Teatrze Nowym Proxima w przedstawieniu o Stevenie Adlerze, perkusiście legendarnej heavy metalowej grupy Guns N’Roses. Jest wykładowcą Wydziału Aktorskiego Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego.

Temat spotkania brzmiał: Aktorstwo teatralne a filmowe, dlatego mogliśmy dowiedzieć się wiele nie tylko o relacji pomiędzy aktorem a widownią, ale również o tym, w jaki sposób Tomasz Schimscheiner wciela się w konkretne role i co uważa za niezbędne w swojej pracy. Nasze gość podkreślił wielką rolę widzów w tworzeniu klimatu spektaklu, bo przecież aktorzy nie mogą istnieć bez widzów, są równie ważni jak sam spektakl czy film. Grane postacie odnajduje w sobie, nie udaje, lecz staje się nimi.

Tomasz Schimscheiner bardzo uprzejmie i wyczerpująco odpowiadał również na wszystkie pytania, dzięki czemu mogliśmy poznać jego inspiracje filmowe i literackie, a ponadto zapytać o rady dla osób zainteresowanych sztuką. Aktor zaczytuje się w biografiach granych przez siebie osób, by móc dobrze je poznać (na potrzeby wcześniej wspomnianego spektalu o Guns N’Roses były to biografie Stevena Adlera i Ozzy’ego Osbourne’a) oraz jest fanem twórczości Christophera Nolana. Oglądając filmy, lubi wyszukiwać najdrobniejsze detale (np. tytuły książek na regale w “Interstellar”), zwraca uwagę na pracę kamery i to, w jaki sposób w filmach opowiadana jest historia.

Podczas spotkania padło również pytanie o radę dla tych uczniów naszej szkoły, którzy chcieliby rozpocząć w przyszłości własną przygodę z aktorstwem, ale z różnych powodów mają jeszcze wątpliwości. Odpowiedź była prosta – należy iść za głosem serca, rozważnie podążać za pasją, za tym, co daje nam radość i pcha do przodu. Uważam, że jest to świetna rada nie tylko dla przyszłych aktorów, ale też dla wszystkich, którzy po opuszczeniu murów naszej szkoły będą musieli wybrać konkretną drogę życia.

Dziękujemy Panu Tomasz Schimscheinerowi za to, że znalazł czas na to niezwykle inspirujące spotkanie. Dziękujemy Marcie Szaflarskiej z klasy 2d za perfekcyjne jego przeprowadzenie i Zosi Figlarskiej z klasy 2e za grafikę, którą przekazaliśmy naszemu gościowi, tym razem wyjątkowo zamiast kwiatów. Dziękujemy pani prof. Annie Czepiec-Mączce, która wszystko zorganizowała i bez której nasze spotkanie by się nie odbyło.

Zofia Betlej, kl. 2h

Organizacja: prof. Anna Czepiec-Mączka.

Złota Szkoła NBP – lekcje w ramach ekonomii w praktyce

„Lekcje z ekonomią” w ramach projektu Złota Szkołą NBP były realizowane również  w trakcie zajęć ekonomii w praktyce. W sumie w okresie trwania projektu w klasach 2d oraz 2N odbyło się 27 jednostek lekcyjnych.

Podczas zajęć ekonomii w praktyce uczniowie korzystają z branżowych symulacji biznesowych firmy Revas. W trakcie trwania projektu uczniowie korzystali z aplikacji Agencja eventowa.

Branżowe Symulacje Biznesowe to narzędzie przeznaczone do nauki prowadzenia działalności gospodarczej oraz podstaw przedsiębiorczości. W ramach symulacji uczestnicy podejmują realne decyzje biznesowe zarządzając wirtualnym przedsiębiorstwem doświadczając biznesu m.in.: zaciągają kredyty, obsługują rachunki bankowe, oszczędzają na lokatach, tworzą stanowiska pracy, zatrudniają pracowników, ustalają wynagrodzenia, kupują sprzęt, inwestują w reklamę tradycyjną oraz internetową, ustalają ceny.

Branżowe Symulacje Biznesowe Zarządzania Projektami przeznaczone są do nauki zarządzania projektami. W ramach symulacji uczestnicy stają się Projekt Menedżerami i podejmują realistyczne decyzje związane z prowadzeniem projektu w firmie.

Realizacja: dr Wioletta Nogaj

Zestawienie wszystkich lekcji zrealizowanych w ramach zadania: lekcja z ekonomią dostępne tutaj

Złota Szkoła NBP – lekcje w ramach podstaw przedsiębiorczości

W ramach projektu Złota Szkołą NBP zadanie w kategorii „lekcja z ekonomią” było realizwoane w klasach 2K, 2L, 2M, 2N, 2P oraz 2S.
W sumie w ww. klasach w trakcie trwania projektu zrealizowano 72 lekcje, w każdej z klas na następujące tematy:

      1. Pieniądz – formy, właściwości, funkcje.
      2. Inflacja, przyczyny i skutki. Zabezpieczenia polskich banknotów.
      3. Instytucje rynku finansowego.
      4. Bank centralny: rola, funkcje. Rodzaje polityki pieniężnej.
      5. Utrwalenie wiadomości z tematów 1-3 – ćwiczenia.
      6. Usługi finansowe: karty, konta, lokaty.
      7. Oszczędzanie – prezentacje.
      8. Procent prosty i składany.
      9. Lokaty – zadania. Kredyty – film.
      10. Kredyty: ranking, kalkulator, zdolność kredytowa – ćwiczenia
      11. Usługi finansowe – ćwiczenia.
      12. Oszczędzanie – ćwiczenia. Umowa kredytowa.
      13. Powtórzenie wiadomości na temat finansów osobistych – praca kontrolna.

    Poniżej wybrane materiały edukacyjne oraz prace uczniów.

    W trakcie zajęć uczniowie poznali m.in.:
    1. historię polskiego pieniądza (praca ucznia: mapa myśli),
    2. zabezpieczenia polskich banknotów (uczniowie sprawdzali samodzielnie zabezpieczenia),
    3. główne bankowe i pozabankowe instytucje rynku finansowego (uczniowie samodzielnie odpowiadali na pytania w aplikacji internetowej m.in. na temat KNF, BFG, SKOK-ów, UFG),
    4. rolę i funkcje banku centralnego oraz podstawowe narzędzia polityki pieniężnej prowadzonej przez NBP (stopy procentowe, operacje otwartego rynku, rezerwę obowiążkową),
    oraz
    5. wykonali prezentacje na tematy związane z oszczędzaniem (Podstawowe zasady racjonalnego wydawania pieniędzy, Najczęstsze błędy finansowe, które popełniamy, Dobre nawyki finansowe przydatne w oszczędzaniu, Sposoby na tanie zakupy w internecie, W jaki sposób nieświadomie marnujemy pieniądze?),
    6. rozwiązywali zadania dotyczące procentu prostego i składanego, realnej stopy oprocetowania, RRSO (praca ucznia – wykonanie kilku kart pracy polegających na rozwiązaniu zadań dotyczących kredytów i oszczędności),
    7. samodzielnie sprawdzali zdolność kredytową dla kredytu konsumpcyjnego i hipotecznego w wariantach rat stałych i malejących
    8. samodzielnie czytali umowę kredytową, a następnie na podstawie poradnika jak czytać umowę kredytową wskazywali popełnione błędy
    9. przygotowali kodeks bezpiecznego korzystania z rachunku bankowego i karty płatniczej
    9. napisali pracę kontrolną obejmującą ww. zagadnienia.
    Realizacja dr Wioletta Nogaj

Złota Szkoła NBP – piąta „lekcja z ekonomią”

Kolejną lekcję przygotowała prof. Anna Szefer-Kłęk.
Lekcja odbyła się w dniu 2 marca.
Temat: „Złota Szkoła NBP – Jak założyć swój pierwszy rachunek w banku (słuchanie, czytanie, ćwiczenia leksykalne)”

Lekcja została przygotowana przy użyciu platform edukacyjnych Nearpod oraz Kahoot! w oparciu o samodzielnie opracowane ćwiczenia na podstawie zasobów znajdujących się na platformie YouTube oraz przy wykorzystaniu informacji znajdujących się na portalu edukacyjnym The Simple Dollar. Lekcja zakończona zadaniem domowym dla uczniów- grą edukacyjną Spent.

Złota szkoła NBP – czwarta „lekcja z ekonomią”

W ramach projektu Złota Szkoła NBP  uczniowie klasy 2g przez 4 godziny lekcyjne rozwiązywali zadania dotyczące procentu prostego i złożonego. Zajęcia prowadziła prof. Dorota Kasprzyk w ramach lekcji matematyki. Daty i terminy realizacji:

  • 5 marca: „Procent składany, procent prosty”
  • 8 marca: „Oprocentowanie lokat i kredytów” (2 godziny lekcyjne w jednym dniu)
  • 9 marca: „Raty malejące i stałe kredytu”

Podczas lekcji uczniowie rozwiązali poniższe zadania

Złota Szkoła NBP – trzecia „lekcja z ekonomią”

W dniach 19 kwietnia oraz 22 kwietnia  „lekcję z ekonomią” w ramach projektu Złota Szkoła NBP w grupie 2n1 zrealizowała prof. Ilona Zych – Chodak. Zajęcia odbyły się w języku niemieckim i obejmowały łącznie 2 jednostki lekcyjne. Temat: „ Auf der Bank” (W banku).

W trakcie lekcji uczniowie:

  1. przygotowali dialog dotyczący wizyty w banku,
  2. obejrzeli filmik/scenkę na temat jak założyć konto w banku,
  3. przygotowali komiks,
  4. zaproponowali wskazówki jak oszczędzać pieniądze,
  5. przygotowali krótką prezentację na temat inflacji w Polsce i Europie.

Złota Szkoła NBP – druga „lekcja z ekonomią”

Kolejną „lekcję z ekonomią” w ramach projektu Złota Szkoła NBP przeprowadziła prof. Katarzyna Pysz. Lekcja odbyła się w dniu 5 marca br. w grupie 2A17 (uczniowie klas 2K i 2N). Temat lekcji: „Opening my first bank account – lekcja life-skills”.

Lekcja została stworzona i przeprowadzona przy użyciu narzędzia do wirtualnej pracy z uczniami – platformy nearpod.com i odbyła się na platformie Microsoft Teams.

W trakcie lekcji uczniowie zostali zapoznani z tematyką kont osobistych prowadzonych w instytucjach bankowych dla osób indywidualnych, ze szczególnym uwzględnieniem zasad tworzenia i prowadzenia kont dla osób niepełnoletnich. Uczniowie poznali zasady i słownictwo fachowe dotyczące zakładania kont bankowych.

W trakcie lekcji uczniowie:

  1. obejrzeli video w wersji oryginalnej (język angielski) na temat możliwości założenia konta, typów kont i korzyści płynących z posiadania konta osobistego oraz możliwości płynących z posiadania kart płatniczych, debetowych i kredytowych. W trakcie oglądania video uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące określonego fragmentu filmu, przewidywali jakie treści nastąpią,
  2. pracowali z tekstem – zadania typu tekst z lukami, w których musieli uzupełnić tekst słownictwem poznanym podczas projekcji video,
  3. łączyli pary wyrazów w języku polskim i angielskim takich jak np. rachunek bieżący, saldo, rachunek oszczędnościowy, stopa procentowa, wypłata środków,
  4. odpowiadali na pytania na temat największych banków (one question quiz),
  5. wybierali bank, w którym chcieliby założyć konto (opinion poll),
  6. poznali na podstawie szczegółowej analizy elementy karty płatniczej i wykonali krótki test sprawdzający z zagadnień poznanych podczas lekcji,
  7. mieli okazję spersonalizować swoje potencjalne karty płatnicze projektując ich awers.


Na końcu zajęć uczniowie odpowiedzieli na pytanie dotyczące konta oszczędnościowego. Odpowiedzi poprawnej udzieliło 80% uczniów.

Złota Szkoła NBP – pierwsza „lekcja z ekonomią”

Drugie zadanie w ramach projektu Złota Szkoła NBP polegało na przeprowadzeniu lekcji szkolnej na temat przewodni programu, czyli finansów osobistych, podczas dowolnego przedmiotu nauczanego w szkole. W dniu 1 marca br. 4 lekcje w języku angielskim prowadziła prof. Anna Wierzbicka. Zajęcia były realizowane w grupach: 2A7, 2C2, 2A19, uK3.

Temat: „Złota Szkoła NBP – Jak założyć swój pierwszy rachunek w banku ( słuchanie, czytanie, ćwiczenia leksykalne)”.

Cele i założenia lekcji:
1. zapoznanie uczniów z fachową terminologią biznesową z zakresu finansów osobistych (w szczegółności związaną z wyborem banku, zakładaniem konta, formami płatności oraz rodzajami przelewów).
2. zaprezentowanie uczniom autentycznych materiałów o tematyce finansowej ( tutorial na platformie YouTube oraz strona internetowa,
3. nauka krytycznego myślenia, poszukiwanie informacji, analiza danych oraz wyciąganie wniosków,
4. umiejętności miękkie: negocjacje
5. rozwijanie kreatywności

Przebieg lekcji:
1. Wprowadzenie
2. Rozmowa o finansach i edukacji z zakresu wiedzy ekonomicznej w Polsce oraz w krajach anglosaskich.
3. Analiza sytuacji finansowej nastolatków: źródła dochodów, planowanie wydatków, sposoby na oszczędzanie.
4. Rozwijanie sprawności słuchania tekstu w wersji oryginalnej
5. Uczniowie oglądają film Jak założyć pierwsze konto bankowe i w trakcie filmu odpowiadają na pytania dotyczące zakładania pierwszego rachunku w banku oraz zapoznają się usługami bankowymi, w szczególności z rodzajami kont.
6. Rozwijanie sprawności czytania
7. Ćwiczenie leksykalne. Uczniowie uzupełniają tekst brakującymi słowami tak aby utworzyć logiczny, spójny i gramatycznie poprawny tekst. Tekst jest fragmentem nagrania i dotyczy szczegółowego opisu rachunku bieżącego i oszczędnościowego.
8. Rozwijanie słownictwa fachowego
9. Tłumaczenie terminologii finansowej – ćwiczenie leksykalne ( łączenie w pary wyrażeń w języku angielskim z ich odpowiednikami w języku polskim)
10. Rozwijanie umiejętności czytania i mówienia
11. Uczniowie wypełniają ankietę dotyczącą kryteriów wyboru banku i przedstawiają swoje argumenty w otwartej dyskusji. Rozważają plusy i minusy wyboru banków narodowych, lokalnych oraz internetowych.
12. Rozwijanie umiejętności wyszukiwania informacji
13. Uczniowie analizują informacje znajdujące się na awersie i rewersie karty płatniczej. Starają się dopasować je do podanych w quizie opisów w języku angielskim i samodzielnie ustalają, które z nich znajdą się na z przodu a które z tyłu karty. Analizują też znaczenie i cel umieszczonych na karcie danych.
14. Rozwijanie sprawności mówienia
15. Personalizacja karty płatniczej – uczniowie wybierają obrazek który chcieliby umieścić na swojej karcie i wklejają go do interaktywnej tablicy multimedialnej wraz z krótkim uzasadnieniem swojego wyboru. Podczas wspólnej dyskusji uczniowie przedstawiają swoje argumenty, komentują wybory kolegów i koleżanek.
16. Zadanie domowe
Gra edukacyjna SPENT. Uczniowie podejmują wyzwanie, którego celem jest racjonalne zarządzanie swoimi finansami przez miesiąc. Podczas gry podejmują decyzje dotyczące zarówno wydatków jak i sposobów pozyskiwania pieniędzy ( w tym podejmowanie pracy zarobkowej oraz zaciąganie pożyczek).

Złota Szkoła NBP – ósme spotkanie z ekspertem

Ostatni wykład w ramach projektu Złota Szkoła NBP wygłosił w dniu 27 kwietnia pan Grzegorz Kwiatkowski z Banku Gospodarstwa Krajowego.

Temat: „Planowanie i kontrola wydatków czyli o sile zarządzania własnymi pieniędzmi”.

W wykładzie uczestniczyli uczniowie z klas: 1c, 1f, 2b, 2c, 2e oraz 2L (łącznie 160 osób).

Na końcu spotkania uczniowie odpowiadali na pytania testowe. Lista pytań i odpowiedzi w galerii zdjęć.

Spotkanie zorganizowała dr Wioletta Nogaj.

Złota Szkoła NBP – siódme spotkanie z ekspertem

Kolejny wykład w ramach projektu Złota Szkoła NBP wygłosił w dniu 26 kwietnia Miejski Rzecznik Konsumentów w  Krakowie pan Jerzy Gramatyka.

Temat wykładu: „Bezpieczne zakupy i zaciąganie zobowiązań finansowych a znajomość praw konsumenckich”.

Informacje dodatkowe:

­Kradzież danych osobowych – jakie mogą być konsekwencje kradzieży lub wyłudzenia danych?

http czy https?

W wykładzie uczestniczyli uczniowie klas: 2K, 2M, 2R, 2S oraz 2T (łącznie 152 uczniów).

Na końcu spotkania uczniowie odpowiadali na pytania testowe. Lista pytań i odpowiedzi tutaj

Spotkanie zorganizowała dr Wioletta Nogaj.

Złota Szkoła NBP – piąte i szóste spotkanie z ekspertem

Temat piątego i szóstego spotkania z ekspertem w ramach projektu Złota Szkoła NBP to „Sztuka odkładania pieniędzy na wyznaczony cel”. Wykłady na ten temat wygłosili prof. UJ Wiesław Gumuła w dniu 19 kwietnia oraz pani Renata Deptała z Banku Gospodarstwa Krajowego w dniu 23 kwietnia.

Prof. Wiesław Gumuła jest profesorem nadzwyczajnym w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dotychczas pracował między innymi w Akademii Górniczo-Hutniczej, Szkole Głównej Handlowej, Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej, Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących socjologii finansów oraz socjologii osobliwości społecznych.

Pani Renata Deptała pełni funkcję Dyrektora Regionalnego Banku Gospodarstwa Krajowego w Krakowie, jedynego tego rodzaju podmiotu w Polsce należącego do Skarbu Państwa.

W wykładzie w dniu 19 kwietnia uczestniczyli uczniowie klas: 2c, 2d, 2N, 2P oraz 2S (łącznie 156 uczniów).

Na końcu spotkania uczniowie odpowiadali na pytania testowe. Lista pytań: część 1, część 2

Wyniki:

 

W wykładzie w dniu 23 kwietnia uczestniczyli uczniowie klas 1a, 1b, 1c, 1d, 2f, 2P, 2R (łącznie 175 uczniów).

Na końcu spotkania uczniowie odpowiadali na pytania testowe. Lista pytań i odpowiedzi tutaj: część 1, część 2, część 3.

Spotkania zorganizowała dr Wioletta Nogaj.

Złota Szkoła NBP – czwarte spotkanie z ekspertem

W dniu 15 kwietnia br. w ramach projektu Złota Szkoła NBP wykład wgłosił pan Grzegorz Kwiatkowski z Banku Gospodarstwa Krajowego. Temat spotkania: „Sposoby na pomnażanie oszczędności – lokaty i moc procentu składanego, inflacja i co trzeba o niej wiedzieć, podstawy inwestowania”.

W wykładzie uczestniczyli uczniowie klas: 1a, 1e, 1h oraz 2a (łącznie 93 uczniów).

Na końcu spotkania uczniowie odpowiadali na pytania testowe. Lista pytań tutaj

Najwięcej poprawnych odpowiedzi udzielili uczniowie klasy 2a (wyniki w galerii zdjęć).

Spotkanie zorganizowała dr Wioletta Nogaj.

Złota Szkoła NBP – trzecie spotkanie z ekspertem

Trzeci wykład w ramach projektu Złota Szkoła NBP wygłosił  w dniu 13 kwietnia br. prof. Cezary Kochalski, ekonomista i nauczyciel akademicki, doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, od 2012 do 2016 prorektor tej uczelni, członek Rady Polityki Pieniężnej w kadencji 2020–2026, kierownik Katedry Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny w Instytucie Rachunkowości i Zarządzania Finansami oraz studiów podyplomowych z zakresu analizy ekonomicznej i controllingu.

Temat wykładu: „Pożyczanie pieniędzy, a poduszka finansowa. Długi zawsze pod kontrolą”.

W wykładzie uczestniczyli uczniowie klas: 1a, 1b, 1c, 1d, 1f, 2K, 2L, 2M, 2N (łącznie 271 uczniów).

Na końcu spotkania uczniowie odpowiadali na pytania testowe (wyniki: część 1, część 2, część 3).

Spotkanie zorganizowała dr Wioletta Nogaj.

Złota Szkoła NBP – drugie spotkanie z ekspertem

Kolejny wykład w ramach projektu Złota Szkoła NBP poprowadził  w dniu 16 marca br. dr Maciej Kopeć – dyrektor Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Krakowie. Temat wykładu: „Umiejętność zarządzania ryzykiem – o rodzajach ubezpieczeń”. W trakcie spotkania głos zabierała również pani Monika Suder – koordynator ds. komunikacji społecznej i edukacji ZUS w Krakowie.

W wykładzie uczestniczyli uczniowie klas: 1g, 2d, 2N oraz 2L (łącznie 127 uczniów).

Na końcu spotkania uczniowie odpowiadali na pytania testowe. Lista pytań tutaj.

Najwięcej poprawnych odpowiedzi udzielili uczniowie klasy 2d (wyniki  w galerii zdjęć).

Spotkanie zorganizowała dr Wioletta Nogaj.

Złota Szkoła NBP – pierwsze spotkanie z ekspertem

W dniu 9 marca br. wykład na temat „Pierwsze konto bankowe i karta płatnicza – sprzymierzeńcy roztropnych użytkowników” wygłosił dr Mateusz Folwarski z Katedry Bankowości i Globalnego Systemu Finansowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Spotkanie zorganizowano w ramach projektu Złota Szkoła NBP

W wykładzie uczestniczyli uczniowie klas 2N i 2P (łącznie 57 osób).

Na końcu spotkania uczniowie odpowiadali na pytania:

  1. Kto jest twórcą polskich banknotów?
  2. Na banknocie 500 PLN jest podobizna Jana III Sobieskiego. A czyj wizerunek był również brany pod uwagę?
  3. Kto jest głównym wydawcą kart na polskim rynku finansowym?

Najwięcej odpowiedzi poprawnych udzieli uczniowie klasy 2N (wyniki w galerii zdjęć).

Spotkanie zorganizowała dr Wioletta Nogaj.

kwiecień 2025
P W Ś C P S N
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
Społeczny Komitet Odnowy Zabytków



Aktualnie online: 7
Dzisiaj: 948
W tym tygodniu: 948
W sumie: 5425972

bip