Dlaczego język może być narzędziem wykluczenia? Czy tekst na kamieniu rzecznym może być poezją? Jak uczyć się polskiego w wielonarodowych klasach? Jak powstał język polski i co ma wspólnego polskie „złoto” z angielskim „gold”?
Na takie pytania szukaliśmy odpowiedzi podczas Dnia Języka Ojczystego, który odbył się w naszej szkole 29 lutego. Przyjemną i pożyteczną nauką okazały się wykłady i warsztaty, w których uczestniczyły wybrane klasy. Z przyjemnością gościliśmy panią prof. Annę Piechnik z Uniwersytetu Jagiellońskiego, która opowiedziała o strategiach wykluczenia w polszczyźnie. Niezwykle ciekawe wnioski o funkcjonowaniu uczniów w klasach polsko-ukraińskich przedstawił prof. Michał Kózka. Zaskakujące przykłady poezji konkretnej oraz poezji w przestrzeni miasta poznaliśmy podczas warsztatów z panem Szymonem Ubrankiem z Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wszystkim wykładowcom serdecznie dziękujemy i niecierpliwie czekamy na przyszłoroczne ciekawostki ze świata naszego języka ojczystego.
Koordynacja: prof. Małgorzata Ścibior-Szeremeta
Zdjęcia: Jędrzej Ziębicki, prof. Małgorzata Ścibior-Szeremeta