Kolejną „lekcję z ekonomią” w ramach projektu Złota Szkoła NBP przeprowadziła prof. Katarzyna Pysz. Lekcja odbyła się w dniu 5 marca br. w grupie 2A17 (uczniowie klas 2K i 2N). Temat lekcji: „Opening my first bank account – lekcja life-skills”.
Lekcja została stworzona i przeprowadzona przy użyciu narzędzia do wirtualnej pracy z uczniami – platformy nearpod.com i odbyła się na platformie Microsoft Teams.
W trakcie lekcji uczniowie zostali zapoznani z tematyką kont osobistych prowadzonych w instytucjach bankowych dla osób indywidualnych, ze szczególnym uwzględnieniem zasad tworzenia i prowadzenia kont dla osób niepełnoletnich. Uczniowie poznali zasady i słownictwo fachowe dotyczące zakładania kont bankowych.
W trakcie lekcji uczniowie:
- obejrzeli video w wersji oryginalnej (język angielski) na temat możliwości założenia konta, typów kont i korzyści płynących z posiadania konta osobistego oraz możliwości płynących z posiadania kart płatniczych, debetowych i kredytowych. W trakcie oglądania video uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące określonego fragmentu filmu, przewidywali jakie treści nastąpią,
- pracowali z tekstem – zadania typu tekst z lukami, w których musieli uzupełnić tekst słownictwem poznanym podczas projekcji video,
- łączyli pary wyrazów w języku polskim i angielskim takich jak np. rachunek bieżący, saldo, rachunek oszczędnościowy, stopa procentowa, wypłata środków,
- odpowiadali na pytania na temat największych banków (one question quiz),
- wybierali bank, w którym chcieliby założyć konto (opinion poll),
- poznali na podstawie szczegółowej analizy elementy karty płatniczej i wykonali krótki test sprawdzający z zagadnień poznanych podczas lekcji,
- mieli okazję spersonalizować swoje potencjalne karty płatnicze projektując ich awers.
Na końcu zajęć uczniowie odpowiedzieli na pytanie dotyczące konta oszczędnościowego. Odpowiedzi poprawnej udzieliło 80% uczniów.