Projekt: Nauczyciel drogowskazem młodego Europejczyka obejmuje jedenastu nauczycieli naszego Liceum. Planowane działania w ramach projektu to podnoszenie kompetencji językowych, poszerzanie warsztatu pracy o nowe metody, promowanie rozwoju młodzieży również poprzez jej udział w międzynarodowych projektach. Jesteśmy świadomi, że stałe doskonalenie kompetencji nauczycieli podnosi jakość nauczania. Olbrzymie znaczenie ma również wymiana doświadczeń z nauczycielami innych krajów.
Liceum jest placówką promującą wszechstronny oraz proeuropejski rozwój młodzieży. Udział naszych nauczycieli w międzynarodowych projektach stwarza dla nich szanse rozwoju zarówno na płaszczyźnie naukowej jak i osobistej, włącza również młodzież szkolną do współuczestniczenia w ich realizacji. Zaobserwowane u nauczycieli innych krajów innowacje, zarówno metodyczne, jak i te dotyczące organizacji pracy szkoły mogą zostać wykorzystane w instytucji macierzystej.
Do przewidywanych celów długoterminowych zaliczamy rozwój kadry nauczycielskiej, a co za tym idzie podnoszenie poziomu nauczania w szkole i jakości oferty kierowanej do młodzieży.
Kolejnym ważnym aspektem jest podnoszenie wiedzy i kompetencji nauczycieli w zakresie europejskiego systemu edukacji. Jest to szczególnie ważne ze względu na coraz większe zainteresowanie absolwentów studiami na zagranicznych uczelniach.
Zakładamy, że udział nauczycieli w projektach europejskich istotnie wpłynie na ich osobisty warsztat pracy oraz organizowanie projektów angażujących młodzież. Takie wielopłaszczyznowe poszerzanie podstawy programowej połączone z doskonaleniem umiejętności językowych uczniów pozwala na poznawanie kultury innych krajów, a tym samym kształtuje postawy wzajemnego szacunku i tolerancji, a co najważniejsze kreuje świadome młode pokolenie Europejczyków.
Chcemy dbać o ciągłe podnoszenie prestiżu II Liceum Ogólnokształcącego w środowisku regionalnym i ogólnopolskim a uczestnictwo kadry pedagogicznej Liceum w wyjazdach zagranicznych pozwoli utrzymać placówce wysokie miejsce w rankingu szkół, które oferują uczniom takie możliwości.
Liczymy, że postawy osobowe i obywatelskie naszych uczniów wyniesione ze szkoły przyczynią się w przyszłości do sukcesów osiąganych w życiu osobistym i na polu zawodowym.
Szkoła ma, bowiem za zadanie nie tylko edukację, ale i wychowanie, które kształtuje postawę nie tylko młodego Polaka, ale też świadomego Europejczyka, którego drogowskazem powinien być także nauczyciel.