Projekt „Mosty Empatii”, realizowany w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii, ma na celu zwiększenie świadomości o zmaganiach osób z niepełnosprawnościami, sprawienie, że poczują się one bardziej zauważane niż oceniane, uczenie ludzi (szczególnie młodych), jak się przy takich osobach zachowywać i im pomagać, oraz pomoc w zrozumieniu, jak czują się osoby z niepełnosprawnościami, by móc spojrzeć na nie z zupełnie innej perspektywy – sercem. Ma przede wszystkim na celu sprawić, aby wszyscy czuli się równi.
Nasz zespół liczy, że dzięki prowadzeniu różnych mediów społecznościowych, inicjowaniu wydarzeń publicznych – warsztatów dla dzieci w szkołach podstawowych – oraz przeprowadzaniu rozmów ze specjalistami, jak i osobami z niepełnosprawnościami, uda się zwiększyć empatię i świadomość społeczną w kwestii osób z ograniczoną zdolnością ruchową.
Warsztaty zostały przeprowadzone w czterech szkołach podstawowych, podczas których dzieci miały okazję nauczyć się m.in. podstawowych słów w języku migowym i alfabecie Braille’a, dowiedzieć się, jak skutecznie pomagać osobom niewidomym oraz jak traktować innych z empatią. Miały też okazję doświadczyć na „własnej skórze”, jak to jest poruszać się na wózku, o kulach bądź funkcjonować, widząc jedynie za pomocą białej laski.
Ponadto został zorganizowany kiermasz w naszej szkole, udało się też przeprowadzić wywiad z osobą niewidomą, konta społecznościowe projektu są aktywne regularnie.
Wierzymy, że uda nam się stworzyć choć trochę wrażliwszą społeczność.
Uczennice klasy 2f.
Opiekun projektu: prof. Katarzyna Pysz